Straciłam rozum!

Nie, nie przez nadmiar obowiązków studenckich (na pierwszym roku?), raczej przez fakt, że jadę na wycieczkę z uniwersyteckim klubem narciarskim do Tignes we Francji w styczniu na ponad tydzień. To w Alpach na granicy z Włochami. Niedaleko jest też Szwajcaria.

Już wpłaciłam zaliczkę. Idealna stówka, ale kiedy sobie pomyślę o dopłaceniu reszty, wynajmnie sprzętu i jeszcze jakaś kasa “w kieszeń”, to wyjdzie już spore coś. Niemal wszystkie moje ciężko zarobione przez lato pieniądze! Jednak miały być na wakacje, to będą wakacje…! W styczniu, a co! Żyje się raz! Plus, będę żałować do końca życia, jeśli nie pojadę! Coś czuję, że będzie się działo!

Wszystko pięknie, ale jak ja się zmieszczę w dwie małe torby? Jedna to jakieś pół metra na trzydzieści centymetrów na trzydzieści centymetrów, a druga to plecak niewiele mniejszy. Będzie ciężko, ale wierzcie mi, nie takie rzeczy już się mieściły w te torby! No i są worki próżniowe. Będzie dobrze. Może będzie to wyglądać komicznie, ale czego się nie robi dla wyjazdu dotychczasowego życia?

Mam też w końcu motywację do nauki języka francuskiego! Pewnie śmiało bym się dogadała w Tignes po angielsku, ale chyba wszyscy wiemy, że Francuzi raczej nie pałają sympatią do Anglików. Niby jestem Polką i to słychać, ale wolę zawsze znać chociaż kilka podstawowych zwrotów, gdy jadę do nieanglojęzycznego kraju. Tu już chodzi o zasadę, kulturę i pokazanie, że nie jest się “wielce światowym”, jeśli zna się tylko angielski. Chociaż to “dzień dobry/dziękuję/przepraszam/proszę/do widzenia” dla przełamania lodów. Podręcznik z płytą mam, więc wypadałoby przysiąść. Zwłaszcza, że wieczory teraz długie i raczej nikomu nie chce się wychodzić. W tym mi. Gdybym była zwierzęciem, byłby to pewnie leniwiec.

Mam jedynie nadzieję, że autokar nie będzie przejeżdżał przez Calais, a przez jakiś inny port. Wiadomo, co się tam dzieje obecnie. Albo, jak przez Calais, to do tego czasu się sytuacja uspokoi.

A wy? Macie jakieś pomysły lub rady co do tego, jak się za to wszystko zabrać? Jakie ubrania? Ile pieniędzy? Ktoś coś?

2 thoughts on “Straciłam rozum!

Leave a Reply

