Psychofani muzyczni

Chyba każdy jakiegoś zna. Sama miałam kiedyś autentycznego świra na punkcie pewnego zespołu z Niemiec, dopóki nie odkryłam cięższego rocka, metalu i muzyki core. Niektórzy “wielcy znawcy” gatunków uznaliby mnie pewnie za głupią blondi, która próbuje być cool, bo nie słucham Iron Maiden czy Guns and Roses. Nie leżą mi po prostu. Ze starych wyjadaczy wolę Aerosmith, AC/DC, Def Leppard, The Clash czy Queen. Poza tym, jestem ruda, ale niech im będzie.

Wracając do tematu, z tego powodu, że sama miałam świra na punkcie pewnego zespołu, też mam ochotę sobie samej strzelić w łeb, kiedy pomyślę sobie o jedenastoletniej mnie, która miała “emo-fazę” i czytała Bravo Girl.

Boże, gdzie te czasy?

Obecnie jednak jestem kilka lat starsza i, co prawda, miewam odchyły typu “Matko, jaki ten Travolta/Depp/DiCaprio/wstaw inne znane nazwisko był boski w moim wieku!”, kiedy oglądam jakiś film z czasów, gdy dany aktor miał jeszcze tzw. mleko pod nosem, ale na tekście “przeruchałabym go!” się kończy.

Co innego czternastolatki wystylizowane na emo chodzące na koncerty, powiedzmy, Bring Me The Horizon* ze starszym bratem albo tatusiem, którzy ze stoperami w uszach mają pewnie ochotę się zapaść pod ziemię ze wstydu przez ukochaną spokrewnioną, która cały koncert drze gębę “Oli! Oli!”, a po ślubie wokalisty brytyjskiego zespołu z tatuażystką Hannah Snowdon-Sykes zaczęła się ciąć mydłem w płynie. Nie powiem, sama mam koszulkę Drop Dead, też słucham BMTH, nawet pokusiłam się na zakup dwóch ich płyt i miałam jechać na ich koncert na Reading Festival, co niestety nie wypaliło, ale nie rozwodzę się nad tym “Jaki Oli ma boski głos!” czy “Jaki ten Oli słodki!”.

Ludzie, facet ma trzy dychy na karku! Słodki, to mógłby być dziesięć lat temu! Teraz śmiało mógłby być ojcem tych piszczących trzynastek!

Osobiście podziwiam Sykesa za wyjście z uzależnienia od ketaminy, za osiągnięcie tak wiele w młodym wieku (kiedy zakładał Drop Dead i nagrał pierwszą płytę z BMTH miał mniej więcej tyle lat, co ja), działalność na rzecz praw zwierząt czy też weganizm (poważnie, ja nie wyobrażam sobie zrezygnować z mięsa czy skórzanych butów, jakkolwiek to brzmi). Chociaż wytatuowanie się po całości na przestrzeni dziesięciu lat i jeszcze poprawianie albo przykrywanie danych wzorów kolejnymi uważam już za mocne uzależnienie, to na mój łeb Oliver jest dobrym przykładem na to, że jeśli ma się pomysł na siebie, ciężko się pracuje, niekoniecznie fizycznie, i przede wszystkim lubi się to, co się robi, to można osiągnąć wszystko, czego pragniesz. Nawet szkoły podobno nie skończył, a to o nim piszą w gazetach.

Jednak co innego zdrowy podziw, który można przekuć w motywację do wzięcia się za swoje życie tak, by samemu też coś osiągnąć, a co innego gapienie się całymi dniami na plakat nad łóżkiem jak na objawienie fatimskie!

Znowu, znam z autopsji.

Z drugiej strony, dla małolat będącymi jeszcze bombami zegarowymi z hormonów, jest nadzieja. Sama w końcu z tego wyrosłam. Co jednak, jeśli psychofanem jest już dorosły człowiek? Wtedy może być ciężko…

*Ciiiiicho, lubię ich!

4 thoughts on “Psychofani muzyczni

  1. Znam przypadki dorosłych ludzi, którzy są psycho-fanami, ale się tego wspierają. Sama też jeszcze kilka lat temu, miałam fazę na jeden niemiecki zespół i z perspektywy czasu stwierdzam, że miałam beznadziejny gust muzyczny. 😀 Ale człowiek z czasem dorasta i zmienia mu się myślenie i upodobania. Jestem ciekawa czego będę słuchała za pięć lat…

    Liked by 1 person

    • Czy ten zespół ma skrót TH? XD
      Sama czasami wracam do “hitów dzieciństwa” i dalej mi się podobają, więc kto wie, czy na emeryturze nie będę hardkorową babcią w koszulce Arch Enemy 😀

      Like

      • Nie, ten zespół to Scooter. 😀 Też czasami wracam do ich pierwszych płyt bo to nie najgorsza muzyka elektroniczna. 😉 Ale słuchanie ich dłużej niż godzinę, powoduje u mnie ból głowy. 😀 Mi tam się podoba opcja bycia wyluzowaną, wydziaraną babcią słuchającą metalu. 😀 Może jak się kiedyś uda, to będę jeździć z własnymi dziećmi na koncerty. A później z wnukami. 😀

        Liked by 1 person

Leave a Reply

