Krótko, zwięźle i na temat – Cudze chwalicie, swojego nie znacie

Ile razy narzekaliście na to, jak niefajnie jest w waszym mieście? Że nudno, że nie ma nic ciekawego, że zero perspektyw? Chyba codziennie pada z waszych ust jakieś niepochlebne słowo na temat miejsca zamieszkania, prawda?

Powiem prawdę znaną od wieków – Polacy lubią narzekać, to nasz sport narodowy, ale z drugiej strony chwalą cudze, a swojego nie znają.

Przez pewien czas też marudziłam na swoje obecne miejsce zamieszkania. Dla mnie jedyne miejsca ciekawe w moim obecnym mieście były centrum i hala sportowa, w której trenowałam kickboxing. Do niedawna głównie przez brak czasu ze względu na sport, szkołę i brak chęci przez typowo angielską pogodę.

Niedawno nadeszło lato. Temperatury poszły w górę, dzień się wydłużył, słońce świeci częściej, rok szkolny się skończył. Co jakiś czas zdarza mi się “zapuścić” w różne miejsca. Tym sposobem znalazłam fajne, odludnione miejsce przy torach kolejowych, które dziwnym trafem przebiegają przez moją okolicę. Tak samo ogromny nasyp pozostały z budowli osiedla, skąd widać całą dzielnicę. Stawik, gdzie można się w spokoju pobyczyć na kocu, ale trzeba uważać na gęsi, które są wredne i podkradają żarcie, kiedy nie patrzysz. Najbliżej mojego domu jest oddalony o dwie przecznice park, gdzie jest raptem kilka brzóz i kasztanów i ogromna zielona przestrzeń. Idealne miejsce do leniuchowania. I gęsi nie dziobią!

Wniosek? Pora wyściubić nos z domu i pochodzić gdzie indziej, niż po centrum, a nóż też znajdziecie coś ciekawego!

8 thoughts on “Krótko, zwięźle i na temat – Cudze chwalicie, swojego nie znacie

  1. Też mam swoje odludne miejsca. Z jednego ostatnio musiałem zrezygnować bo mnie dziki pogoniły 😀
    Co do wpisu to faktycznie, mamy w genach malkontenctwo. Inna sprawa, że jest na co narzekać w tym kraju. W moim mieście np. na chodniki, na których można się zabić, albo na spoconych ludzi w komunikacji miejskiej (blee!).

    Liked by 1 person

  2. Nie narzekają tylko mówią jak jest. W poPolsce jest bardzo źle. Pewnie za parę lat polska będzie w takim stanie ze nic tutaj nie zostanie. Z resztą Polacy też mogą zniknąć bo bardzo szybko się asymiluja i nie utożsamiają się z polską. Drugie pokolenie polakow urodzonych zagranica już nie czuje się Polakami. Jaką przyszłość nam zagotuje los? Taka ze zniknęły.

    Like

Leave a Reply

