5 moich ulubionych miast Wielkiej Brytanii

Znowu o Zjednoczonym Królestwie… A raczej samej Anglii, bo UK składa się z czterech państw. Tym razem, napiszę coś dla ludzi, którzy planują pojechać do Wielkiej Brytanii na wakacje lub na stałe. Londynu w tym zestawieniu nie znajdziecie. Londek mi się przejadł, ale o tym napiszę kiedy indziej. Pierwsza nazwa to miasto, druga – hrabstwo, trzecia – region.

1. Bristol, Bristol, South West England
Znacie może serial “Skins”? Ale nie to amerykańskie gówno, tylko brytyjski oryginał? Właśnie tam go kręcono. Najpiękniejsze zachody słońca w Anglii tylko nad tamtejszą zatoką! Aplikowałam na ich uczelnię University of West England, ale jednak wolę spędzić trzy lata mojego życia w innym mieście. Bristol leży blisko granicy z Walią, gdzie podobno można popłynąć statkiem. Dlaczego wspominam o Walii? Słyszałam od znajomych, że to raj dla fanów zimowego szaleństwa. Na nartach nie jeździłam od dobrych sześciu lat, ale warto wiedzieć. W Walii jeszcze nie byłam, ale będzie okazja jeszcze nie raz. Co do Bristolu, do centrum najlepiej wybierać się z mapą – łatwo się zgubić!

2. Stratford-upon-Avon, Warwickshire, West Midlands
Znane jako Miasto Shakespeare’a. Pełno tam skansenów z czasów angielskiego pisarza, gdzie ludzie ubrani w stroje z tamtej epoki oprowadzają turystów po jego domu, domu jego żony i farmie obojga, opowiadają o tamtych czasach i jeszcze z taką pasją, że aż chce się słuchać! Aktorzy w ogrodzie Shakespeare’a również odgrywają całą scenę z tego, jak się poznali pisarz z żoną. Bardzo fajne miasto. Dużo domów z szesnastego wieku jest zachowanych i służą jako domy weselne, puby, biblioteki, restauracje… Kościoły pełne fresków ściennych, muzea z rękopisami Williama. Jest co zwiedzać, naprawdę. Wyjazd tam jest wart każdych pieniędzy!

3. Sheffield, South Yorkshire, Yorkshire and the Humber
Nie mogło zabraknąć i Stalowego/Zielonego Miasta, gdzie spędzę najbliższe trzy lata mojego życia. Fontanna przy stacji kolejowej, grafitowa Howard Street, Peak District, ogrody botaniczne, raj dla zakupoholików, czyli centrum Meadowhall i kampus SHU, który według wielu studentów przypomina Hogwart… To tylko popularniejsze miejsca, a Sheffield pod względem powierzchni jest jak Londyn! Za dużo szczęścia na raz! Do tego Def Leppard grają tam koncert w grudniu! Czas kupić bilety!

4. Leicester, Leicestershire, East Midlands
Nieco zapyziałe, ale ma swój urok. Chadzam tam na zakupy, do kolegi czy na imprezę. Jednak po ciemku lepiej nie chodzić samemu po centrum. Robi się wtedy takie getto. Nie jestem rasistką jako taką, ale jednak w stosunku do hindusów, murzynów i muzułmanów stosuję zasadę ograniczonego zaufania.

5. Manchester, Greater Manchester, North West England
Byłam tam z dziesięć razy w związku z zawodami w kickboxingu. Nie miałam okazji zwiedzić Manchester jako tako, ale do Hard Rock Café po prostu trzeba wpaść na obiad! Mają tam dobre skrzydełka na ostro. Jako że Manchester ma swoje zawodowe drużyny piłkarskie, nie może zabraknąć i muzeum poświęconemu temu sportowi. Nie jestem fanką piłki, ale muzeum jest ciekawym miejscem wartym zwiedzenia, chociażby dla zabicia czasu.

9 thoughts on “5 moich ulubionych miast Wielkiej Brytanii

  1. Ja jedynie czytałam dużo o Londynie i Doncaster, bo tam mam rodzinę i mam zamiar ich kiedyś odwiedzić. A co do reszty to się zobaczy 🙂 Trenujesz kickboxing? Super ^^

    Like

    • Narazie “zawiesiłam działalność” w tym sporcie ze względu na college i przyszłe studia, ale po przeprowadzce może do tego wrócę 🙂 A Doncaster jest chyba niedaleko Sheffield, polecam gorąco 🙂

      Like

Leave a Reply

