5 powodów, dlaczego wolę Anglię od Polski

Dziś porozmawiamy o tym, dlaczego wolę Anglię od Polski. Co prawda, w Kraju nad Wisłą byłam ostatni raz cztery lata temu i nie mam w zwiazku z tym krajem za dobrych wspomnień, ale opowiem tak, jak zapamiętałam.

Na początek, cosik o szkółce.

You can do it!/Zdolna, ale leń!

Pierwsze, co mi się rzuciło w oczy, kiedy przyjechałam do Anglii, to fakt, że w szkole uważają, że jesteś w stanie coś zrobić. Nawet, jeżeli jesteś kompletnym tłukiem, który nie odróżnia czasownika od rzeczownika, a 2+2 nie równa się dla ciebie 4, tylko na przykład 6. Czy zadanie, czy napisać egzamin, cokolwiek, podczas, gdy w Polsce cię gnoją za każdy błąd ortograficzny, nieodrobione zadanie domowe czy źle postawiony plus w działaniu matematycznym. Potem się dziwić, że młodzi się niczym nie interesują!

Zadania domowe

Nigdy nie zrozumiem, dlaczego w Polsce zadania domowe i praca na lekcji liczą się do oceny końcowej… W Anglii jakoś tak nie jest i wszyscy są szczęśliwi, bo wszystko i tak wychodzi na egzaminie. Ja zadań domowych nie odrabiam od czwartej klasy podstawówki, za co w Polsce oczywiście mnie mieszano z błotem, a w Anglii, nadal nie robiąc zadań domowych, pozdawałam wszystko na A-C (6-4 w polskim systemie). Dziwne, co? W UK zadania domowe niby dostaje cała klasa, ale są zadawane bardziej w celu powtórzenia materiału, niż wystawienia za nie oceny, która ma wpływ na końcowy wynik. Na Wyspach możesz mieć “piątki i szóstki” za zadania domowe, a zawalić egzamin jak moja znajoma, która, w porównaniu do mnie, uchodziła za wzorową uczennicę, a wyszło, że jednak nie tak wzorowa, bo oblała wszystko, z góry na dół. Swoją drogą, nie zapomnę wyrazu twarzy moich nauczycieli, kiedy zobaczyli moje wyniki!

Zarobki!

Dla mnie jedno z najważniejszych rzeczy. Dlaczego? Dlatego, że jak sobie pomyślę, że za 50 złotych dniówki w Polsce raczej nic nie ukręcisz, chybaże tych dniówek jest kilkadziesiąt, a za 50 funtów dniówki można, dla przykładu, kupić sobie wypas kieckę, wyskoczyć na miasto czy kupić bilet w dwie strony do Londynu, za drobną dodatkową opłatą, i jeszcze zostanie, to wolę to drugie. Do tego, jakbym się gdzieś “wybrała” za granicę na jakieś wakacje, to wyjdzie mi to trzy, góra cztery stówy w funtach, nie tysiące złotych! Co jest lepsze?

Rozdział Kościoła od Państwa

Powiało polityką! Jednak strasznie mnie boli, że każdy biskup może mieć wpływ na decyzję znaczącą dla całego społeczeństwa w Polsce, a w Anglii już niekoniecznie. Co prawda, religijne środowiska się burzą na to, że aborcja, wazektomia czy podwiązanie jajowodów i invitro są legalne i refundowane, ale politycy się tym zbytnio nie przejmują. Na szczęście!

Możliwości

Niektórzy mogą się ze mną nie zgodzić, ale w UK mimo wszystko jest więcej możliwości. Co prawda, oceny są ważne, ale bardziej liczy się doświadczenie i w wyniku tego, dostałam się na studia jeszcze zanim rok szkolny się skończył. Nawet nie muszę się już starać zdać college na dobrych ocenach, bo w liście motywacyjnym na studia napisałam dużo o swoim doświadczeniu, a mam je dosyć spore. Uprawiałam kickboxing, robiłam praktykę w Niemczech w klinice fizjoterapeutycznej przez dwa miesiące, byłam wolontariuszką na meczach siatkówki w kwietniu tego roku, zrobiłam tygodniową praktykę na siłowni w związku z kursem w college, do tego pracuję na magazynie od listopada zeszłego roku, a w sierpniu będę też częścią personelu na festiwalu Reading. Kto w Polsce w wieku 18 lat ma takie CV?

10 thoughts on “5 powodów, dlaczego wolę Anglię od Polski

  1. Trawa jest niby zawsze bardziej zielona tam gdzie nas nie ma. Ale ty jesteś na wyspach od czterech lat i nadaluważasz, że trawka tam jest zajebiście zielona. To chyba jednak o czymś świadczy. Coraz częsciej słyszę takie opinię i przekonuję się,że nie warto mieszkać w polsce po skończeniu szkoły.

    Liked by 1 person

    • *pięciu, w listopadzie będzie 6 😉
      I nie warto, wierz mi, obecnie nie wyobrażam sobie wracać do Polski na dłużej, niż wakacje. Odzwyczaiłam się już od katolandu, bo inaczej obecnej POlski nie można nazwać.

      Liked by 1 person

  2. 5 powodów dlaczego wolę Polskę od Anglii:

    1. Częściej świeci słońce.
    2. Mam tu przyjaciół.
    3. Zarabiam, tyle ile chcę. Sądzę, że tyle samo co Ty w Anglii, dlatego, że mam jasno określone cele i je realizuje.
    4. Możliwości? Jest ich dokładnie tyle samo w Polsce, co w Anglii, USA i Irlandii. Twoje możliwości są w Twojej głowie.
    5. Edukacja – masz tyle, ile jesteś w stanie sobie wziąć. Prace domowe uczą systematyczności, egzaminy sprawdzają wiedzę. Może być tak, że dzieciaki w Anglii po egzaminach zapominają materiał, a te w Polsce zapamiętują go na lata.

    Oczywiście ten wpis jest Twoją subiektywną oceną, mój komentarz jest moją subiektywną oceną, jednak gdziekolwiek się nie znajdziemy uważam, że to my kształtujemy przestrzeń w której jesteśmy i jest ona tak dobra lub tak zła jak sami ją stworzymy.

    Like

  3. Ja mam bardzo dobrą pamięć to sobie w szkółce radziłem. Szkoda tylko że teraz jestem bezrobotny… Ale z tym też “jakoś” sobie radzę 😉 A najgorsze w kolegach którzy nic nie rozumieli na lekcjach, było to że drastycznie zaniżano ich samoocenę… Wielu z nich popadło w różne nałogi jak gry etc. Chory kraj…

    Like

    • W Anglii też czasami gnoją mniej zdolnych. Mnie akurat nauczyciele próbowali złamać tekstami “Gdybyś tak się zachowywała w pracy, wyleciałabyś automatycznie” i podobnymi, bo robiłam rzeczy po swojemu, nie jak kazał nauczyciel. Ja wtedy na to, że raz, że nie mogą mnie wykopać, bo nie mam ukończonych 16 lat, dwa, że zaczęły się już egzaminy i nigdzie by mnie nie przyjęli, i trzy, że mi nic nie płacą, więc mogę robić, co mi się podoba. Powinieneś widzieć minę anglicy xD
      Powinnam być prawnikiem, bo i tak wyszło na moje 😉

      Like

  4. A jak przestać być zahukaną i nieśmiałą? do dziś tego nie opanowałam. Też chcę wyjechać za granicę ale mam jedną możliwość, wyjechać w ciemno, jak Ci się żyje w Anglii?

    Like

Leave a Reply

